Zgłoszenie znalezienia dowodu osobistego
Zgłoszenie znalezienia dowodu osobistego
Ogólny opis-
Osoba, która znalazła dowód osobisty innej osoby, jest zobowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument najbliższemu organowi gminy (miasta), Policji, innemu organowi administracji publicznej lub placówce konsularnej Rzeczpospolitej Polskiej, który niezwłocznie przekazuje dowód osobisty organowi, który go wydał, w celu unieważnienia dokumentu.
-
Osoba, która znalazła dowód osobisty innej osoby, może również, bez zbędnej zwłoki, przekazać go posiadaczowi, który sam może zawiadomić najbliższy organ gminy (miasta) o utracie dowodu osobistego, w celu jego unieważnienia.
Wymagane dokumenty
Znaleziony dowód osobisty.
Sposób dostarczania dokumentów
Znaleziony dowód osobisty należy przekazać bezpośrednio
najbliższemu organowi gminy (miasta), Policji, innemu organowi
administracji publicznej lub placówce konsularnej Rzeczpospolitej
Polskiej.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2010 r. Nr 167 poz. 1131, z późn. zm.).
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 212).
Opublikowana przez Andrzej Maliński dnia 31.03.2015. Odsłon 4118, Wersja 2

Wersja : 1 2