Miejsce załatwienia spraw:
Urząd Miejski w Wołczynie
Wydział Spraw Społeczno-Obywatelskich i Obronnych
ul. Dworcowa 1
46-250 Wołczyn
pok. nr 16 (parter Urzędu)
Tel. 77 4188 446 wew. 225
e-mail: meldunki@wolczyn.pl
WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z EWIDENCJI LUDNOŚCI
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.
Pobranie zaświadczenia z ewidencji ludności można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Opłaty:
za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu- 17 zł,
za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł,
za wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia – 17 zł
Opłatę za wydanie zaświadczenia należy dokonać w kasie Urzędu lub bezpośrednio na konto Urzędu Miejskiego w Wołczynie.
- zwolnienia z opłaty zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej. Zwolnione z opłaty skarbowej jest złożenie do sprawy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Wymagane wnioski i dokumenty:
wniosek o wydanie zaświadczenia.
dowód osobisty lub paszport.
w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
- formularz "wniosek o wydanie zaświadczenia"
Podstawa prawna: